poniedziałek, 2 września 2013

TENS

Wszyscy się już na pewno sami zorientowali, że w EDS fizykoterapia jest zbędna, bo... nie działa. Niewielkie rezultaty przynosi jedynie fonoforeza i całkiem przyzwoicie działa TENS. Nic dziwnego, że prawie każdy edesiak ma własny aparat.

TENS nie działa przewlekle. Nie leczy. Nie ma co liczyć na to, że po 2-3 tygodniach stosowania ból się zmniejszy. Nie zmniejszy się, bo TENS działa tylko wtedy, kiedy jest włączony. Ból wraca natychmiast po wyłączeniu aparatu. A mimo to posiadanie własnego aparatu to niesamowita ulga. Niektórzy się z nim praktycznie nie rozstają, mają małe, lekkie aparaty i noszą je ze sobą w domu przez cały czas, przekładając tylko elektrody w coraz to nowe miejsca. Marzyłam o tym od dawna.

I miałam szczęście! Na Gruperze pojawił się akurat jeden z aparatów poleconych przez Doktora. Za zaoszczędzoną kasę dokupiłam ekstra akcesoria - elektrody tekstylne. Jeszcze nie wszystko rozpracowałam, instrukcja jest wyjątkowo skąpa (gdzie, do diabła, włącza się zasilacz?! na razie lecę na bateriach AA); ale już wiem, że uwielbiam to małe cudo, a szczególnie rękawiczki - błogosławieństwo dla nadżerek... I skarpetki na śródstopie po fizjoterapii. I opaska na naderwane przyczepy. I każdą elektrodkę kocham z osobna!

Elektrody można łączyć. Można podłączyć rękawiczkę + elektrodę żelową na nadgarstek. Podpiąć można 2 lub 4 elektrody jednorazowo. I nie trzeba ich zdejmować, kiedy się coś robi! Aparat stoi na biurku, elektrody leżą pod ręką, podłączam co chwilę kolejną. W rękawiczkach można nawet pisać - jeszcze lepiej, bo dociśnięcie koniuszków palców zwiększa odczuwalność prądów.

Błogosławionych niech będzie ten, kto wymyślił TENS.






Kupiłam sprzęt w hurtowni medycznej ECONOVA i mogę ją z czystym sumieniem polecić - kontakt i system pomocy mają znakomite!


2 komentarze:

  1. Witam,
    pracuję w Hurtowni Medycznej Econova. Znalazłam dziś Pani wpis na blogu nt. naszego elektrostymulatora. Chciałam spytać, jak się sprawuje?
    Po przeczytaniu Pani postu pomyślałam, ze warto opisać Zespół Ehlersa-Danlosa na naszej stronie. Może zechciałaby mi Pani podać jakiś portal, na którym dowiem się czegoś więcej o tym schorzeniu?
    Pozdrawiam serdecznie.
    Oliwia Lach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry!
      Aparat spisuje się nadal doskonale. ;) Tylko rękawiczki mi przestały działać, jakby nic do nich nie docierało. :(
      Niestety jedyna informacja o eds6a to mój blog. M. in. po to go założyłam, żeby było jakieś źródło informacji dla lekarzy i pacjentów. Zebrałam tu też wszystkie artykuły o 6a w j. angielskim. Nie ma innego portalu ani innego źródła. :( Tu jest krótka notka o chorobie i objawach: http://ehlers-danlos6.blogspot.com/2013/04/czym-do-licha-jest-to-eds.html
      i wywiad ze mną o 6a: http://chorobyrzadkie.blogspot.com/2014/01/poznajemy-zespo-ehlersa-danlosa-typ-6a.html
      Na moim blogu znajdzie Pani wszystko, co w tej chwili medycyna wie o 6a. Niestety zbyt wiele nie wie. :(
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.